18ZOBRAZENÍ

Nevím, jak je to u vás. V naší mateřince je zhruba polovina dětí. Zbytek kašle, smrká, zvrací atd. (nechci být nechutná) doma. Nezřídka spolu s rodiči. Aspoň mě nějaká viróza přemohla v posledním měsíci hned dvakrát. A to se považuji za silnější polovinu populace (co se zdraví týče ne objemu, alespoň zatím).
Tak jsem se začala pídit, jak jaksi přirozeně ozdravět na konci zimy. Raději bych napsala na počátku jara, ale situace za oknem mě od toho odrazuje. Příliš nevěřím na multivitamíny, na to mi je lékárnice příliš vehementně vnucuje.
Nakonec jsem našla pár osvědčených způsobů, kvůli kterým vůbec do lékárny nemusíte. Maximálně si vystačíte s místní prodejnou potravin.

 

Nasávejte první paprsky

Zní to jako reklama na Metaxu, ale mám na mysli opravdové sluneční paprsky. Nejenže odplaví zimní chmury (které souvisí s nedostatkem slunečního světla), ale také vyprovokují tělo k tvorbě vitamínu D. A právě ten podporuje imunitu.
Alternativně ho najdete v tresčích játrech. Jen si nejsem úplně jistá, kolik ho zbylo v těch konzervovaných. Jiné jsem ještě neviděla.

Jezte málo a vybírejte si

Nemusí to znamenat přímo jarní půst. I když ten je mou nedostižnou metou. Stačí trošku ulevit zažívacímu systému tak, že snížíte cukr a maso, naopak zvýšíte příjem zeleniny (nebo jiné zásadotvorné stravy typu klíčků a jiných makrobiotických pochoutek). Sem tam proložit jogurtem s živými kulturami, česnekem a brokolicí neuškodí.
Jádro imunitního systému sídlí v břiše. Konkrétně ve střevech. Dejte jim pauzu, ať se se zimy vzpamatují samy.
Mimochodem všimli jste si, že když jste nemocní, tak vůbec nemáte hlad? Teploty jsou asi jediné období, kdy jsem schopná se postit i několik dní. Prostě jídlo nedávám.

Snižte stres

se lépe píše než dělá. Obecně jsem propagátorem nedotknutelnosti alespoň sedmihodinového nočního odpočinku. Jarní úklid může být příležitostí k rozjímání o věcech podstatných a pomíjivých.
Občas nezaškodí se zastavit a rozhlédnout se, kde vlastně stojím a kam mířím. A jestli tam opravdu chci. Takové zastavení ušetří spoustu nervování později.
Moc se mi taky líbí koncept pomalého života (Slow Life), který velí užívat si každé chvíle. Ostatně tuto myšlenku razil už Komenský, když řekl, že: “Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.”