28ZOBRAZENÍ

„Přišel jsem na snadný způsob, jak vyděláme peníze.“

??

„Založíme si na Mimibazaru (Fleru…) účet, seženeme zboží a zinkasujeme korunky“

Není nic jednoduššího než v rámci Vánočního úklidu prohrabat oblečení po dětech, nafotit je, vložit všude, kam se mi je vložit podaří, a čekat na davy kupujících. Jestli jste to už zkoušeli, tak víte, že zázrak se nekoná. V milionu podobných ne-li stejných inzerátů beznadějně zapadnete. Po pár týdnech a pár pokusech obvykle rezignujete s tím, že za těch pár korun nemá smysl s tím ztrácet čas. Věc věnujete charitě nebo ekodvoru.

Máte zaregistrovaný účet na Aukru, Mimibazaru, Fleru, bazárcích na Facebooku a tomu podobných, ale máte dojem, že vám to nic nevynáší? Jak se bezplatně zviditelnit v síti a přilákat kupující?

 

1. Přesný popis

Jistě, popis by měl sedět a přesně odpovídat tomu, co prodáváte. Čím delší je popis, tím větší je šance, že položku prodáte. Obzvláště si dejte záležet na nadpisu, titulku inzerátu. Nebojte se delších nadpisů, klidně využijte maximální povolenou. Ideálně by popisek měl obsahovat něco, čím výrobek vyniká. Uvažujte, jak by kupující vyjádřil, co vlastně shání. Příklady dobrých a špatných titulků k inzerátu

Boty pro děti      Zimní boty s certifikátem žirafky

Pletená šála       Originální, ručně pletená šála

Bílé, bavlněné tričko      Tričko vhodné pro alergiky

Pokud je to možné, vždy na konci popisu nabídněte odkaz na vaše další zboží.

2. Dobré fotky

Investujte čas do nafocení co nejlepších fotek. Pro začátek se vyhněte používání blesku a používejte neutrální (nejlépe bílé) pozadí. Inzeráty bez fotky ani na web nedávejte. Jestli máte někoho, kdo umí fotit, přemluvte ho, ať vám věci nafotí on. Obrázky jsou totiž to první, co uživatel vidí. To je to, co ho zaujme a donutí číst text.

Pokud používáte vodoznak, dejte si pozor, aby nepřekrýval podstatné detaily na fotce. Uživatele to dost naštve a raději si najde jinou nabídku.

3. Inzerujte svým podpisem

V mailu si nastavte vizitku – podpis tak, aby pod jménem byl webový odkaz na vaše inzeráty na příslušném portále. Pokaždé, když odešlete maila, tak se propagujete. Kdykoliv někdo mail přepošle svým známým, opět vás inzeruje. Zvedne vám to návštěvnost a tím i šanci na prodej.

4. Buďte aktivní

Naprostá většina serverů preferuje zobrazení uživatele, který má často aktualizovaný obsah. Opravdu nestačí inzerát vložit a čtrnáct dní čekat. Dohledatelný v záplavě bývá tak tři dny. Pak už se beznadějně propadá do zapomění.

Někdy stačí jen něco dopsat do popisu nebo doplnit fotku. Na jiných serverech se nevyhnete opětovnému zadání inzerátu.

5. Hlídejte si čas provedení změny

Hodně portálů vás po přidání nebo aktualizaci zboží posune na první pozice. Využijte toho naplno. Existují chvíle během dne, kdy je na síti více uživatelů, které chcete „odchytit“. Kupříkladu maminky bývají na internetu přes poledne a pak od zhruba osmé večer do jedenácti.

Ne všude máte k dispozici příslušné údaje, ale mnohdy stačí použít zdravý rozum nebo prostý dotaz u lidí, kteří by mohly spadat do vaší zájmové skupiny. Případně prozkoumejte údaje ze svých objednávek. Kdy se objednává nejvíc?

Zboží aktualizujte v top čas, kdy si změny všimne co nejvíce lidí.

6. Popadněte za prst celou ruku

Když už od vás někdo něco koupí, vždycky mu v potvrzení objednávky nabídněte i další věci, které zrovna prodáváte. Zdůrazněte, že kupující ušetří hromadu na poštovném. Pokud máte skutečně jen pár kousků, zkuste se připojit nebo spojit s několika dalšími sousedkami. Je důležité, abyste bydleli poblíž a dokázali tak v rozumném čase dát balík dohromady.

7. Nabízejte starým známým

Archivujte si kontakty na všechny kupující, kteří vám zaplatili. Kdykoliv něco nového umisťujete na web, informujte je o tom. Oni už vědí, že jste důvěryhodná a nebudou mít problém objednat od vás znovu.

Stálé zákazníky si můžete hýčkat nejen slevami, ale i rezervací zboží např. na dva dny. Teprvé poté ho uvolníte i pro ostatní. Slevy jako maloprodejce používejte opravdu jako tu poslední možnost.

8. Speciální edice

Tenhle nápad praktikuje známá, která vyrábí dle mého názoru celkem obyčejné „budhistické“ náramky z kulatých korálků. Ku příležitosti například stého zákazníka nebo pětisté objednávky v tomto roce vydává limitovanou edici náramků z líbivých kuliček. Snaží se o co nejlepší cenu, což znamená, že na tom nevydělá, ale ani neprodělá. Výslovně uvádí počet kusů, předem informuje stálé zákazníky.
Údajně se jí to vyplácí, speciální edice je rychle pryč a zákazníci si objednají i další zboží, na kterém už vydělá. Perfektně pak tyto náramky fungují jako propagace. Pyšní vlastníci se rádi pochlubí přátelům, kde koupili tak krásný kousek za super cenu.